onsdag 10. mars 2010

Deilige selebuksa mi

Denne selebuksen fra Myk Start er en absolutt vinner! Farsongen er helt perfekt, og dette er den andre buksen jeg har strikket til Hedda. Det blir nok flere i og med at hun vokser fort ut av de minste størrelsene! Det skal likevel innrømmes at selebuksen er ganske kjedelig å strikke... Jeg bruker i hvert fall utrolig lang tid på midtpartiet, og føler jeg aldri blir ferdig! Men i og med at den er så god er det vel verdt det:)

Denne er også strikket i str 0-3 måneder, men jeg brukte Drops Tynn Alpakka denne gangen. Jeg synes Alpakka har så mange nydelige farger, men jeg sliter litt med å strikke jevnt. Trøster meg med det at når hele dressen er litt ujevn så blir det ikke så galt til slutt likevel:) Hedda ser derimot ikke til å bry seg om dette, og er kjempeglad i den deilige selebuksa si!

16 kommentarer:

  1. Kjempefin!! Og for en tålmodighet du har...

    Jeg er enig i at Alpakka har utrolig mange fine farger. Men synes det er ganske mykt å strikke med, sånn at det rett og slett blir litt vanskelig fordi det sklir sånn. Tenker at njeg skal prøve bambuspinner neste gang jeg strikker med sånt garn...

    SvarSlett
  2. Aha - så det er bambuspinner som er tingen! Hver gang jeg strikker med Alpakka tenker jeg at dette er siste gangen.... Men nå har jeg i hvertfall lyst til å gi det et nytt forsøk! Takk for tips:)

    SvarSlett
  3. Kjempe fine ;-)

    Eg strikka på bambuspinna - og da slipper ein den klirringa ;) --- greit når ein iallefall sitter på møte.

    Smil fra monika

    ps... eg hekla bestemors ruter med alpakka - godt og varmt og heilt sikkert eit evighets arbeid før teppet blir ferdig ;)

    SvarSlett
  4. kjempe søt!helt nydelig!men du er nok tålmodig ja,for sånne tar tid!jeg elsker å strikke med bambuspinner,spesielt på alpakka,kan virkelig anbefales!!

    SvarSlett
  5. Nydelig farge på flotte bukser! Men du, for ei vakker lita tulle!!:)

    SvarSlett
  6. Alpakka er uovertruffent spør du meg. Buksa ser super ut.

    SvarSlett
  7. Kjempefin bukse, og nydeleg farge. Vil absolutt anbefale bambuspinnar ja - veeeeldig mykje betre å strikka med! :)

    SvarSlett
  8. Så utrolig nydelige ting du lager, både form, farger og detaljer er helt spesielle. Jeg syr bare og er så imponert over dere som er så flink å strikke!! God helg!:)- Heidi

    SvarSlett
  9. Så utrolig mye fint du har laget :) måtte bare dra å kjøpe boka "Myk start" etter å ha vært innom siden din å sett på alt det fine strikketøyet :)

    SvarSlett
  10. Hellan dussen, for ei søt lita tulle i nydelig bukse! Så ut til å være veldig fin passform på den buksa?

    Super blogg du har, jeg kommer tilbake! (o:

    SvarSlett
  11. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)

    Alltid kjekt å finne nye spennende blogger, og ja jeg er helt strikke/hekle gal jeg også. Alltid noe nytt og spennende på gang.
    Så utrolig mye fint du har laget. Har sett litt på denne selebuksen og lurt på om jeg skal lage den, så deilig ut på så kanskje det får bli neste prosjekt :) Legger deg til på lista mi også :)

    SvarSlett
  12. Buksa har en utrolig bra passform, og det virker som om den (og den andre) vokser litt med Hedda (selv om hun snart desverre er vokst ut av begge...)! Kan absolutt anbefales:)

    SvarSlett
  13. Fantastisk blog du har, kigger gerne forbi her igen:) og super fine bukser.
    Kærligst Gitte

    SvarSlett
  14. Flott bukse og herlig unge, kos deg, de vokser så fort!

    SvarSlett
  15. Jeg sitter faktisk med denne akkurat nå, i drops alpakka, og må være enig med deg at jeg syns det er vanskelig å strikke jevnt.. Demotiverende altås! Men håper det blir greit når den blir ferdig.

    SvarSlett
  16. Så fine klærne blir på babyer! :O) Buksene dine vart veldige fine, tenker eg skal hive meg i gang med ei slik bukse eg og (sjølv om eg har forbud mot å kjøpe inn nytt garn. pytt pytt). Holder på med mykeste jakke no, men strikker i mirasol istedenfor cashmir. Blir spennende, men det gr litt tregt :O) God strikking!

    SvarSlett