onsdag 14. april 2010

Heddas mykeste jakke!

Ja, dette må være den mykeste jakken noensinne. Og det kan vi takke garnet Baby Silk for - det er et fantastisk garn! Jakken er fra Myk Start, og heter Mykeste Myke jakke 2. Jeg har strikket den i str 0-3 mnd, men brukte p nr 3 i stedet for 3,5 - det var det som måtte til for å få til riktig strikkefasthet!

Det er både ting jeg liker og ikke liker med denne jakken, men jeg kan jo ta det positive først:) Jakken er som sagt veldig myk og har god stretch på grunn av mønsteret. Det jeg ikke liker, eller synes er merkelig, er farsongen på jakken. Armene er utrolig lange, og til og med nå når tulla er 3 mnd er den fortsatt alt for vid. Jeg kunne sikkert brukt jakka til Hedda er 6 måneder, men da vil den jo være alt for kort... Så nå når jeg vurderer å strikke en jakke til sommeren, tror jeg rett og slett jeg skal strikke den samme i str 0-3 måneder, bare noen cm lengre:)

Og til slutt et bilde av jakkens eier - jeg (som alle andre mødre) føler meg som verdens heldigste!

14 kommentarer:

  1. For en nydelig liten jente:-) Jakken ser jo utrlig flott ut. Synd du ikke er helt fornøyd med fasongen. Heldigvis kan du jo brette opp ermene:-)

    SvarSlett
  2. Fine Hedda i nydelig jakke!!!

    SvarSlett
  3. For en nydelig modell og jakke :) Vil ha, vil ha :)

    SvarSlett
  4. Nydelig jakke på en fortryllende jente :)

    SvarSlett
  5. Så herlig, og er enig i at du er verdens heldigste! Er også enig i det du sier om jakken, men jeg synes det har vært helt topp at jakken har hatt så lang levetid. Leo brukte sin jakke frem til han var året...og man merket faktisk ikke så mye på lengden:)

    SvarSlett
  6. Kjempe søt jakke og søt modell :)

    SvarSlett
  7. Nydelig modell=) Flott at du skriver både positive og negative sider med oppskriften. Greit å vite før en eventuelt setter igang med et slikt prosjekt=)

    SvarSlett
  8. TUSEN TAKK for award! Min første award, så det er stas!Jeg er ute på reisefot nå, men skal poste et award-innlegg når jeg kommer hjem :-)

    Og for ei nydelig jente da! Og jakka var nydelig og ser superdeilig ut. Babysilk har jeg også siklet etter å prøve, det ser og kjennes fantastisk ut! Alltid kjekt å høre om andres erfaringer med oppskrifter og garn!

    SvarSlett
  9. For en flott jakke på en utrolig søt jente:)

    SvarSlett
  10. nydelig denne jakka!ser bare så deilig ut!!!!

    takker og bukker så masse for awarden jeg fikk!!!!!setter stor pris på det!!!!!!!

    SvarSlett
  11. hei hei=) Takk for komplimentet. Synes genseren ble flott, jeg. Min tredje genser og tredje forsøk på mønster. Så, er ikke noe erfaren mønsterstrikker. Men, som du sier ; øvelse gjør nok mester. Spennende at du strikker kjole med mønster. Gleder meg til å se den;)
    God helg til deg også =)

    SvarSlett
  12. Nydelig!
    Men jeg hadde nok ikke greid å komme meg gjennom all den monteringa ...

    SvarSlett
  13. Så utrolig søt lita jente! For all del, jakka er nydelig den også, men den blekner liksom litt i forhold til selve skjønnheten! Skjønner godt at du føler deg heldig! (o:

    Jeg har også strikka denne jakka, og som deg syns jeg målene var litt rare. Jeg valgte å strikke armene litt kortere, og dessuten med raglanfell. Syns Myk Start boka har mange flotte oppskrifter og modeller, men det er flere som liksom ikke passer helt i proposjonene. Men jeg gir meg ikke, fortsatt frister oppskriftene meg veldig.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett