torsdag 24. mars 2011

Helt skjønt med grønt

Som mange andre har også jeg endelig strikket Babyundertrøye fra Nøstebarnboka. Den er bare råfin - rett og slett fordi den er grovstrikket, litt ujevn tvers igjennom, som kommer ganske tydelig frem på alle bildene. Og beklager i samme slengen fargenyansene på bildene. Her ser man skikkelig godt at de er tatt på kvelden med gult innelys. Vel, jeg har ikke tid til å holde på med foto når det er dagslys. Busy mama... :)

Tilbake til plagget. Det jeg synes var vanskelig med oppskriften var at den ikke ga noen klare svar på hvor tykke pinner jeg skulle bruke til str 1 år... Så jeg tenkte at siden lillesnupp er ganske tynn, passet sikkert pinnenr 3 helt utmerket, altså minste alternativet i oppskriften. Der tok jeg sannelig feil. Så tynn er hun absolutt ikke. Denne vesten er ca str 1-6 mnd vil jeg si. Alstå ble det ingen ny vest til Hedda denne gangen her!

Men om Hedda ikke passer den, har jeg mange gravide venninner som helt sikkert har lyst på en sånn vest:) Det eneste som irriterer meg en bitteliten smule er det faktum at jeg for en gangs skyld har valgt grønt fremfor lilla. Er det ikke typisk? Og denne grønnfargen synes jeg er vakker! Jeg elsker den! Garnet er Shetland Soft - igjen... Ja, jeg er et vanedyr...

Og til slutt - jeg tar gjerne i mot garnanbefalinger! Prøver å bryte flere vaner for å utvide horisonten litt:) På forhånd takk!!

19 kommentarer:

  1. Så søt vest! kjedelig at den ble for liten, da..

    Et garn du burde prøve er Arwetta extra fin merino. SUPER mykt, og veldig godt å strikke med. kjøpes feks på 123knit.com

    SvarSlett
  2. Nydelig trøye :) Hva med å prøve igjen med tykkere pinner og dobbelt garn? :) Kanskje den blir stor nok da.....

    Garntips er jeg ikke særlig god på tror jeg.....liker mye forskjellig, men ser at jeg plutselig har en god del Sandnesgarn liggende......hmmm

    Foresten, så liker jeg veldig godt lerke, ull og bomull, et deilig garn, kanskje godt til sommerbruk........

    SvarSlett
  3. synd den ikke passet. men fin var den, og herlig farge. Noen andre små får nok varme seg i denne ja!

    SvarSlett
  4. Super fin vest, men synd den ble for liten. Anbefaler garn fra Pickles.no! Ikke nok med at garnpakken er i postkassen 2 dager etter bestilling, men garnet er bare super mykt og deilig å strikke av. Har prøvd Abuelita 3 tråds tynn merino og Pickles Baby Merino. Begge er supre til barneklær.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Vi er vel alle vanedyr når det kommer til garn, men ingenting er jo bedre enn det man virkelig liker da. Fin vest, helt enig i at det er en nydelig farge!

    SvarSlett
  6. Hei.;)
    denne vesten har jeg strikket ikke mindre enn 2 av til pjokken min! en i krem og en i grønn. synes grønn er fin farge til småtroll. Jeg har brukt alpaca garn på begge vestene og er kjempefornøyd. Myk og godt mot de søte barnemagene..=)
    Karina

    SvarSlett
  7. Så nydelig trøye! Og likte fargen godt - kan jeg spørre hva den heter? Er stadig på jakt etter mulig guttestrikk som ikke er blått...

    SvarSlett
  8. De to vestene jeg strikka til snuppa mi skulle komme til verden er de mest brukte plaggene. De er rett og slett herlige til små vinterbabyer:) Jeg trodde at den første jeg strikka skulle bli for liten også, men de er jo utrolig tøyelige.

    Herlig grønnfarge du har valgt! Vil anbefale deg Drops Merino Extra Fine, mitt nye favorittgarn! Utrolig mykt og godt å strikke med!

    SvarSlett
  9. Så søt den ble, du må nok strikke en i større størrelse til Hedda også=)

    Jeg bruker mye garn fra Pickles. Abuelita-garnet er kjempemykt og deilig å strikke med. Litt dumt at man må håndvaske plagg av dette garnet, men jeg synes det er verdt det, siden det er så mykt!

    SvarSlett
  10. Grønt er skjønt! :) Og vesten er jo kjempe fin! :)

    Arwetta, pickles, drops osv... Masse kjekt garn!

    God helg!

    SvarSlett
  11. Kjempefin! Jeg ble også veldig overrasket over hvr liten min ble...! Men en gave klar er jo fint å ha :)Fargen var deilig.

    SvarSlett
  12. En nydelig vest - men så er jeg veldig glad i grønt også :-D
    Om få dager kommer Galskap & Glede-garnet til Norge, og da kan du prøve noe nytt :-)
    God helg!

    SvarSlett
  13. Den var flott, og slik en herlig farge!
    Satser på at neste prosjekt-vest passer til snuppa di =)

    God helg!

    SvarSlett
  14. Kjempeskjønn! Tenkte når jeg så overskriften at nå har du jaggu prøvd deg på en ny lekker farge ;) Men skjønner veldig godt at du elsker lilla! :)
    Du får strikke en til i samme farge som snuppa kan få :)

    Klem

    SvarSlett
  15. Hei og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :)
    Måtte jo selvfølgelig innom din blogg å titte også og her var det masse kjempefint! Veldig søt vest og fin farge dette også.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  16. Shetland soft er et nydelig garn! Malsen og mor selger et garn som er identisk, men kanskje de har andre farger å velge mellom? Jeg elsker sjatteringene i garnet, det gjør det spennende! Vesten er nydelig vil jeg si, heldige mottaker :)

    SvarSlett
  17. Nydelig farge på søt vest!!:)

    SvarSlett
  18. Hei:)

    Kjempe fin blogg du har...her var det mye spennende...:) Legger meg til som følger..:)
    Ha en strålende søndag:)

    Klem Garnguru

    SvarSlett
  19. Super farge på ein flott vest.

    SvarSlett