søndag 3. februar 2013

Bloomsbury


Med voksende mage har jeg med gru sett bort på strikkekurven helt siden august. Jeg har følt meg kvalm bare av tanken på å strikke, og det eneste prosjektet jeg har klart å fullføre på 6 måneder har vært halsen i innlegget under.


Men da jeg for 2 uker siden fikk øynene opp for Bloomsbury av Svetlana Volkova fikk jeg strikkelysten igjen. ENDELIG! Dere kan tro jeg har ventet på det! Dette er den vakreste genseren jeg noengang har sett - både i barneversjon og voksenversjon.


Jeg hadde noe garn liggende av Dale Cotinga, etter enda et mislykket prosjekt som jeg la på hylla for ikke lenge siden grunnet manglende motivasjon. Garnet er det derimot ikke noe å si på - det er helt fantastisk og strikke med, og kan anbefales på det varmeste.


Genseren er strikket i størrelse 4 år, og mønsteret er utrolig lettlest og enkelt å huske. Jeg knotet kun litt de første rundene, men etter det gikk det som en lek. Genseren er også helt sømløs, og strikkes fra toppen og ned.

Eneste bommert er, som jeg ofte opplever, å ikke treffe helt på strikkefastheten. Planen var å strikke den på pinnenr 4,5, men etter en liten kortslutning på strikkebutikken endte jeg opp med å kjøpe pinnenr 4.... Dette ble altså en slim fit variant, men som heldigvis er såpass stretchy at den kan brukes i alle fall 1 år til. Lengden er det nemlig ikke noe å si på!


Nå er ho mor veldig fristet til å sette igang en Bloomsbury genser til seg selv, men det spørs om jeg skal vente til kroppen er tilbake til sitt normale jeg... Kjedelig å ikke kunne prøve ut det en strikker underveis! Kanskje snuppa ender opp med en Bloomsbury kjole i stedet for - denne har jeg nemlig fått helt dilla på:)

53 kommentarer:

  1. My 4 year old just asked me why I dont knit her a beautiful sweater like this ;) Easy, because I would never be able to! It is totally awesome!!!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med en liten en i magen! Og for en nydelig genser, fikk lyst å strikke til meg selv :)

    SvarSlett
  3. Genseren er bare helt nydelig. Jeg kommer sikkert til å strikke den en gang. Jenten også, hun kledde den veldig godt. Skjønn jente og skjønn genser. ;-)

    SvarSlett
  4. Utrolig nydelig genser. Skjønner godt du falt for denne.

    SvarSlett
  5. Mønsteret ble helt nydelig i hvit :)

    SvarSlett
  6. Dette har jeg ikke sett før! Den genseren var bare helt herlig og en nydelig modell også :)

    SvarSlett
  7. Så koselig at det er en liten til på vei da :-)) Nydelig jente i nydelig genser :-D Skjønner veldig godt at strikkelysta kom tilbake med denne ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  8. Utrolig søt genser, delikat i hvitt!
    Godt å høre du er inspirert til å strikke igjen :) Gratulerer med magen! Jeg er i samme "omstendighet", og med kun to måneder igjen blir det lite genserstrikk her også ;)

    Ha en super uke!

    SvarSlett
  9. Så fin genser!! Nå skal jeg onn å se på oppskriften!!
    Gratulerer med mage!! Stas!!

    SvarSlett
  10. Knallflott genser, nå fristet du veldig :) voksende mage hos deg også,så spennende :)

    SvarSlett
  11. Nydelig genser!
    Lekkert med detaljer på ryggen :o)

    Fin ny uke til dere!

    SvarSlett
  12. Nydelig genser! Denne vil jeg også strikke :) Artig med voksende mage, så heldig du er!

    SvarSlett
  13. For en nydelig genser!:)
    Skal definitivt strikke en slik etterhvert!:)
    Og gratulerer med voksende mage!:)

    SvarSlett
  14. Den var utrolig flott! Skjønner godt strikkelysten kom tilbake når du fant den!

    SvarSlett
  15. Ny-de-lig!! Kledde den skjønne jenta di kjempegodt! Det garnet har jeg ikke vært borti før. Må vel prøves ut:-)

    Merkelig det med strikkekvalme når man er gravid. Opplevde også det. Holdt på å brekke meg bare ved tanken på et garnnøste. Det gikk heldigvis over for min del når jeg var 3-4 måneder på vei. Håper din strikkekvalme er gått over nå:-)

    SvarSlett
  16. Så utrolig lekker den er! Nå ble jeg enda en gang ispirert av deg. Du har akkurat samme smak som meg, bare en større kreativitet tydeligvis. Haha :) Og Ravelry = elsk! Finner så mye fint der.

    Hmm.. må kanskje legge denne genseren til køen min! Ønsker deg en knall uke, og håper du får lysten opp på babystrikk og blogging. :-)

    SvarSlett
  17. Glemte helt å si: gratulerer med en liten i magen! Vet du kjønn enda?

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det:) Jeg skal ha enda ei jente - så regner med det blir mye gjenbruk av ting jeg har strikket til Hedda:)

      Slett
  18. Hvor fin den er! Kendte ikke mønsteret, men det må jeg helt klart se nærmere på...

    SvarSlett
  19. For en nydelig genser! Den frister å lage til både små og store.... Kjenner meg forresten igjen på det med kvalme og strikking :/ Takk og lov for at det går over!!

    SvarSlett
  20. For en nyyyyyyydelig genser. Den var kjempe vakker rett og slett!
    Lykke til med den lille i mageb)n;) spennende! Her økte bare strikkelysten her;)

    SvarSlett
  21. Så vakker!
    Virkelig en nydelig genser på ei skjønn frøken ✩
    - tror jeg må titte litt på den oppskriften :)

    SvarSlett
  22. Åh, så nydelig den var! Kanskje den holder en god stund, de søte små strekker seg jo ofte bare i lengden og ikke i bredden - så hvis du er riktig heldig så vokser hun litt sakte fremover ;) Spennende med en liten i magen - håper strikkelysta holder!!

    SvarSlett
  23. Utrolig lekker genser! Takk for tips!
    Jeg har også veldig god erfaring med Cotinga-garnet - det har blitt en favoritt her hos meg.

    SvarSlett
  24. Gratulerer med baby i magen, så moro! Dette var en alldeles nydelig genser, tror jeg må se litt på dette mønsteret:)

    SvarSlett
  25. Genseren er rett og slett vakker. Så smart med strikking ovenifra og ned, sømløs! det har jeg ikke prøvd selv, kjenner jeg blir inspirert! Jenta kler den skikkelig godt! Hilsen fra Ingrid i Ingridstua :)

    SvarSlett
  26. NYDELIG genser!! Og gratulerer med liten på vei! Så STAS!!:)

    SvarSlett
  27. Den var veldig søt:-) hvor fant du oppskriften?

    SvarSlett
    Svar
    1. Oppskriften fant jeg på Ravelry. Det ligger link til oppskriften i bloggteksten:)

      Slett
  28. fantastisk fin genser
    -utrolig søte flettamønster,
    fint i den fargen og perfekt til den lille og
    aldeles sjarmerende søte jenta :O)
    Nina

    SvarSlett
  29. Nydelig genser og veldig søt modell :)

    SvarSlett
  30. Fantastisk flott genser. Og modell!

    Og gratulerer med lillejenta på vei! Kjenner til strikkeaversjon i svangerskapet... Minstejenta her fikk ikke et eneste nytt strikkeplagg. Enda godt hum hadde mye fint å arve fra storesøster!

    SvarSlett
  31. Utrolig nydelig genser! Denne fikk jeg også lyst til å prøve meg på... Takk for at du deler :-)

    SvarSlett
  32. Nydelig genser både til voksne og barn. Den har jeg ikke sett før så takk for inspirasjon!

    SvarSlett
  33. Så stas å høre om den lille i magen!! Og en fryd å se det du strikker. Nydelig genser på en nydelig jente!

    SvarSlett
  34. Åååå, har du strikket den? Den er bare helt nydelig! Og så søt lita frøken da. :)

    SvarSlett
  35. Oi, så nydelig. Den fikk jeg også lyst til å strikke:)

    SvarSlett
  36. Nydelig!Denne rykket veldig langt frem i strikkelisten min :)

    SvarSlett
  37. For en fantastisk genser!! :) Har du oppskriften på norsk?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Karoline! Desverre, denne oppskriften er kun på engelsk så vidt jeg vet:) Men dog lettskrevet:)

      Slett
  38. Så utrolig fin den er! Og for en skjønn liten jente :)

    SvarSlett
  39. Du må ha Norges beste strikkesmak. Titter stadig innom bloggen din for å få inspirasjon, og jammen kom det ikke NOK et mønster jeg bare MÅ prøve meg på. Helt nydelig, denne. Både til liten og stor. Takk for tipset :)

    SvarSlett
  40. Ååå, denne genseren er så NYDELEG! Holder faktisk på med den sjølv, til eldstejenta, og er enig med deg. Oppskrifta er ein fryd :)
    Gratulerer så mykje med den voksande magen! :)

    SvarSlett
  41. Takk for koselig kommentar om flettevesten - måtte rett inn å se hos deg. Denne var kjempefin, å jeg ser masse annet fint åsså her - strikkeblogger er gøy :)

    SvarSlett
  42. Oh my!! så fin den var!! Kjøpte mønsteret for en stund siden, men har bare glemt det av. Helt til jeg kom inn hit nå. Er tom for ord, så fin var den!!
    Må ut med en gang for å kjøpe garn. Tror jeg må herme vilt og hemningsløst etter deg og gå for en hvit:)

    Gratulerer med graviditeten! Så utrolig koselig :)

    Ha en herlig helg :)

    SvarSlett
  43. For en fantastisk nydelig genser! Denne fikk jeg lyst til å strikke!

    SvarSlett
  44. Nyyyydelig! Takk for inspirasjon - dette blir mitt neste prosjekt :-)

    SvarSlett
  45. Er så vakker denne genseren! Skal strikke den til meg selv nå, så bare ute på "garn-inspirasjon" :) Veldig delikat i hvit!

    SvarSlett