tirsdag 2. april 2013

Svartøyde ugler til nykommer


En tredje uglegenser er ferdigstrikket, denne gangen til en liten nykommer som heter Jesper. Til tross for at jeg synes dette er en ganske jentete genser, har jeg flere venninner som er uenige, blant annet denne mammaen. Så uglegenser ble det - i blått og med svarte øyner.


Genseren er strikket i str 6-12 mnd, og i dobbel tråd av Loft av Brooklyn Tweed som du kan lese om her. Endelig fikk jeg strikket ferdig et plagg av dette garnet, som liker utrolig godt! Et annet påbegynt plagg måtte se sine siste dager, men det får så være.


Jeg har en følelse av at mammaen ble fornøyd, og håper genseren kan gjøre sin nytte når ny høst og vinter kommer. Det er jo alltid godt og ha noe å vokse inn i, selv om ventetiden er litt lang.

Ellers håper jeg dere alle har hatt ei kjempefin påske! Det har jeg:)

33 kommentarer:

  1. ugle genserne er kjempe søte, og jente og gutte ting, eh kanke henge seg opp i sånt, kjempe fin genser som blir nok tøff på en liten kar :)

    SvarSlett
  2. Denne genseren er så fin! Nydelig i blått også♥
    Heldig han som får denne!☺

    SvarSlett
  3. KJEMPEFIN! Har igrunnen vært av samme oppfatning som deg, helt til nå! Denne går da absolutt til gutter også!:)

    SvarSlett
  4. Så nydelig den er! Det garnet.. helt fantastisk fargekombo! Synes ikke den ble jentete - tvert imot! Hadde den derimot vært rosa... ;) Håper magen og du, og skjømne lille Hedda hadde/har en fin påske. Påskeklemmer fra strikkeriette ;)

    SvarSlett
  5. Har genser og garn i køen, får nok bli til høsten.. Men jeg ER så misunnelig på det garnet! Nydelig farge på genseren!

    SvarSlett
  6. Så fin genser! Den passer fint til en gutt den;)

    SvarSlett
  7. Åh! Så fin! Skjønner ikke hvordan du får det til!

    SvarSlett
  8. næmen, så flott, enda en uglegenser, jeg ser nå at jeg må få øyne på min også! Ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett
  9. Utrolig fin uglegenser! Passer absolutt til en gutt! :)
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  10. Lekker genser. Så søt med de uglene.
    Klem

    SvarSlett
  11. Så herlig en genser! Skjønner godt at mammaen ønsket seg denne :)

    SvarSlett
  12. Så FIN! Denne må jeg bare få kommet igang med å strikke :) Superfint garn, og absolutt fin til en gutt!

    SvarSlett
  13. Veldig fin genser - har så lyst til å strikke den! Og passet jo fint til gutt.

    SvarSlett
  14. Så fin uglegenser:-) Fin farge også! Har så lyst å prøve Brooklyn Tweed-garn. Har du bestilt fra nettsiden deres?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Guro! Garnet har jeg bestilt på hjemmesiden deres ja. Så vidt jeg husker var det rask levering. Og garnet anbefales på det varmeste:)

      Slett
  15. Nok en knallfin uglegenser! Likte den blå fargen!

    SvarSlett
  16. Så skjønn genser. Det er jo så søtt med ugler.

    SvarSlett
  17. Nyyydelig og ikke jentete i det hele tatt!!! Gleder meg til å kle Jesper i denne!!!

    SvarSlett
  18. Fin genser til en liten pjokk :) Dette med jentete og guttete er så smak og behag, derfor kjekt å vite at mammaen synes den passer!

    SvarSlett
  19. Flott genser og nydlige farge du har valgt. Er enig med mammaen til Jesper eg :) Fin guttegenser

    SvarSlett
  20. Den ble kjempefin. Nydelig farge!

    (Og så er jeg kjempemisunnelig på den flotte veggen du henger opp plaggene dine på. For et bakteppe!)

    Legger meg til som følger jeg :-)

    SvarSlett
  21. Utrolig flott genser! Jeg likte fargen kjempegodt! Jeg har forresten strikket Travellers Hat inspirert av deg, den ble lagt ut på bloggen i går ;) Takk for en super inspirerende blogg!

    SvarSlett
  22. Så fin den var! Jeg syns den passer like fint til gutt som jente.
    Men enkle grep gjøres den fort litt mer "guttete":)

    Spennende garnvalg. Må kanskje inn å se, selv om jeg hadde lovet meg selv å bruke mer enn jeg kjøper :)

    God helg :)

    SvarSlett
  23. Helt superfin! Jeg blir nok aldri lei disse ugleplaggene.. :) For ett spennende fargespill det var i det blå garnet, lekkert :)

    Om ikke lenge skal bamsekjolen på pinnene her, igjen takk for nydelige bilder og inspirasjon! Og dine anmerkninger i forhold til oppskriften er gull verdt. Jeg syns den var så fin i grå, så det er ikke umulig det blir samme farge til snuppa mi :)

    Ha ei fin helg
    Klem

    SvarSlett
  24. Så fin genser. Utrolig fin blogg du har. Masse flott du har strikket.

    SvarSlett
  25. Så mye fint du strikker og så flotte bilder du tar! Inspirerende rett og slett! Jeg håper du får tak i det strikkeheftet med babystrikk. Det er nok populært blant mange strikkere for jeg har sett det på flere blogger, så det kan jo hende at butikkene er utsolgt.

    SvarSlett
  26. Så fin!Nydelig farge :)

    Håper du har en fin helg :)

    SvarSlett
  27. Så utrolig søt! Jeg har også tenkt at uglegenseren er jentete, men jeg ser plutselig at det ikke stemmer likevel. Denne er jeg helt sikker på at passer til lille Jesper. :) Garnet ser nydelig ut.

    SvarSlett
  28. Supersøt uglegenser! Og den passer da like bra til en liten gutt som til ei jente :-) Jeg har lenge vurdert å strikke en slik genser til lillesøster, men har vært litt nervøs for engelsk mønster. Men hvis du sier det er lett å forstå, så kanskje jeg skal ta sjansen :-) Takk for koselige kommentarer i bloggen min.

    SvarSlett
  29. Kjempe fin genser! Kunne godt tenke meg en sånn selv.

    Du selger/gir ikke bort oppskriften tilfeldigvis? :)
    Fikk kjempelyst på! :)

    Mvh Susanne E. Fagerland
    (susanne-e-fagerland@hotmail.com)

    SvarSlett
  30. For et nydelig mønster! Helt enig at det passer like godt til gutter som til jenter. Dette skal jeg prøve :)

    SvarSlett
  31. Nydelig strikk. Hvor fant du knapper til øyne? Har strikket uglegenser, men finner ikke knapper jeg synes passer til øyne.

    SvarSlett