lørdag 25. mai 2013

Bellateppe til deilig baby


Endelig er hun her! 9 lange måneder er over, og vi har fått møte mageboeren som selvfølgelig er et helt vidunderlig lite vesen. Thale heter hun, og jeg føler meg som verdens heldigste mamma.


Som dere ser har Thale fått et Bellateppe. Jeg kunne ikke dy meg etter at jeg fikk "Baby strik på pinde 3" i posten. Bella måtte strikkes i en eller annen form. Siden mitt forrige babyteppe er gitt bort til niesen ga jeg meg ut på noe jeg var redd ville ende opp som et evighetsprosjekt...

For dette er for meg et typisk prosjekt som jeg ikke klarer å fullføre. Jeg hadde noen uker på meg før termin, og bestemte meg for at dette måtte jeg og slett se på som en jobb. Og jeg skulle jammen med jobbe meg gjennom minst 1 blad i lengden hver dag. Det funket, og jeg brukte søren med bare 12 dager på å fullføre. Strålende fornøyd med egen innsats:) Og ikke minst med resultatet! Jeg bare elsker dette teppe!

Forhåpentligvis liker mottakeren det og - hun gir i alle fall ikke uttrykk for noe annet:)

62 kommentarer:

  1. Gratulerer med nydelig liten jente. Flott teppe, bra jobba!

    SvarSlett
  2. Gratulerer så masse :) Nydelig navn dere har valgt :)
    Utrolig flott det teppe du har laget!

    SvarSlett
  3. Åhhhh så nydelig!!! Gratulerer! Og det teppet er bare så fint!!!

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Nydelig jente med et nydelig teppe :)

    SvarSlett
  5. Gratulera med både jenta og teppe. Like godt namnet de har valgt.
    Ha ei flott tid framover :)

    SvarSlett
  6. Helt skjønn jente med et nydelig teppe rundt seg. Gratulerer så masse:)

    SvarSlett
  7. skjønner att du er stolt mor og strikker. Nydelig jente med eit herlig teppe. Kva garn har du brukt. Såg ut som frøkna virkelig koste seg under det. Flink du er.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Garnet jeg har brukt er Sandnes Garn Alpakka, i fargen beige:)

      Slett
  8. Gratulerer så mye med en nydelig liten jente! :) Og nydelig teppe! Så virkelig ut som prinsessa koste seg der.

    SvarSlett
  9. Teppet var bare helt nydelig, og det var det lille nurket også! Gratulerer så mye! :)

    SvarSlett
  10. Gratulerer så mye med en nydelig liten prinsesse i et vakkert teppe :) Kose dere masse :)

    SvarSlett
  11. Så deilig, både jente og teppe ;) Gratulere så mye med Thale, nyyyyt dagene for plutselig er de 2mnd som min "plutselig" er ;)

    SvarSlett
  12. Gratulerer så mye med en nydelig jente! For et nydelig teppe!

    SvarSlett
  13. Gratulerer med to svært så vellykkede og fullførte "prosjekt"

    SvarSlett
  14. Gratulerer så mye! Teppet og baby var jo bare helt nydelig sammen :)

    SvarSlett
  15. Gratulerer med en vakker liten skjønnhet! <3 Teppet er også helt nydelig - og 12 dager?! Jeg sier bare wow, jeg :)

    SvarSlett
  16. Nydelig! Gratulerer en masse!!:)

    SvarSlett
  17. Gratulerer så mye!:) nydelig jente med fint navn!
    Holder selv på med et lite bella teppe i prematurestørrelse..fine tepper:)

    SvarSlett
  18. Kjøpte nettopp dette strikkeheftet sjøl og har virkelig forelska meg i dei fine mønsterene! Teppet var nydelig! Likte veldig godt fargen, ka garn har du brukt? Og for ei hærlig lita jente du har fått! Kos deg masse med den nyankomne! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Garnet jeg har brukt er Sandnes Garn Alpakka, i fargen beige:)

      Slett
  19. Gratulerer med skjønne Thale :) Teppet så utrolig godt ut! Kos dere :)

    SvarSlett
  20. Nydelig jente, nydelig navn, nydelig teppe..... Gratulerer!

    SvarSlett
  21. Utrolig vakre bilder!
    Gratulerer så mye med ei lita jente. Godt jobba! Med teppet, og særlig med lillepia Ü Håper dere har det bra! Nydelig navn også Ü

    SvarSlett
  22. Hjertelig til lykke med ei skjønn lita frøken.
    Det nydelige teppet kledde den lille frøkna godt :-)

    SvarSlett
  23. Gratulerer så mye med Thale☺

    Så innmari nydelige bilder! Bellateppet er fantastisk fint, og det ser det jammen ut som frøkna synes også.

    Kos deg masse i tiden fremover!

    SvarSlett
  24. Noen ganger må man bare lage seg en plan med konkrete mål for hver dag. Ellers blir man ikke ferdig i tide. Teppet ble flott og Thale er jo bare nydelig! Gratulerer!

    SvarSlett
  25. Så nydelig lita Thale! Gratulerer! Og teppet ble også veldig flott, godt jobbet.

    SvarSlett
  26. Gratulerer sååå mye med en liten prinsesse :)
    Såå fine bilder, både av jenta og teppet !
    Nyt dagene!
    Nyt våren :)

    SvarSlett
  27. For ei skjønn lita prinsesse! Hun kledde virkelig det vakre teppet! Gratulerer med begge "prosjektene"! To inner-tiere!

    Ha en strålende mandag, og lykke til med småbarnstida!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  28. Gratulerer så masse med den vakre lille jenta:-) Nydelig teppe har hun fått også!

    SvarSlett
  29. Nydelig!! Både jenta og teppet.
    Og vakkert navn :) Gratulerer så mye!!

    SvarSlett
  30. Utrolig fint og for en fantastisk liten baby jente!! Gratulerer så mye! Hun er skjønn.. :) klem til deg

    SvarSlett
  31. Hvor ser hun dejlig ud! Tillykke med hende! Og sikke et fint tæppe :)

    SvarSlett
  32. Flott teppe og nyyyyyyydelig baby! Gratulerer så masse med den flotte prinsessa :) Det strikkeeheftet har jeg også lyst på, ser ut som det er mye fint i det!

    SvarSlett
  33. Nydelig lita frøken og et flott teppe :)

    SvarSlett
  34. Så fredfullt hun ligger og sover. Så vakker!
    Og teppet er veldig fint. Hvilket garn har du brukt?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Garnet jeg har brukt er Sandnes Garn Alpakka, i fargen beige:)

      Slett
  35. Gratulerer så masse med ei vakker lita tulle! Kjempefint navn har hun også fått!
    Jeg er elt imponert over jobben du har lagt ned i pleddet. 12 dager bare... Wow!!
    Nyt dagene med babykos og storesøsterkos!

    SvarSlett
  36. Gratulerer! For en nydelig jente, og et vakkert teppe. Husker du hvor mange nøster du brukte? Har du brukt vanlig alpakkaen eller mini alpakka?

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Jeg har brukt vanlig Alpakka, og det gikk med nesten akkurat 7 nøster:)

      Slett
  37. Gratulerer så mye! Nyyydelig jente og vakre bilder! Bellateppet var knallfint i grått!

    SvarSlett
  38. Så fin lita pie :-) Flott teppe også :-D

    Kos deg som tobarnsmamma - klem Siv

    SvarSlett
  39. Gratulerer så mykje med vakre Thale! Nyt dagene :)
    Veldig flott teppe du har laga til ho.

    SvarSlett
  40. Herlighet SÅ nydelig da! Utrolig flotte bilder ♥

    Og teppet så bare aldeles mykt og deilig ut til en liten prinsessekropp :)

    Kos deg masse i denne fiiiine tiden ♥

    Klem

    SvarSlett
  41. Målretta! Så nydeleg teppe! Og vetlejenta.. skjønn! Kos deg med jenta og teppet! Eg er imponert!!

    SvarSlett
  42. Åååååååååååååååå - jeg blir helt målløs. For ei vakker vakker Thale du har fått. Et sedvanlig vakkert barn.
    Gratulerer så masse. Teppet ble, som alt du lager, helt perfekt til den lille skjønne.
    Kos deg !

    SvarSlett
  43. Nydelig teppe og nydelig baby! Herlige bilder <3

    SvarSlett
  44. Kjære vene, så nydelig lita jente! Teppet var også vakkert. Godt jobba!
    Kos dere! :)

    SvarSlett
  45. Gratulerer med lille Thale! For en skjønnhet! Nydelig og masse hår! :) Teppet er også kjempefin! Liker tankegangen og din "indre" motivasjon for å jobbe/strikke teppet ferdig! Å sette seg små mål hver dag, er det som nytter! Kos deg med Thale! :)

    SvarSlett
  46. Gratulerer så mye med den sjønne Thale og med fullført flott babyteppe! Godt jobba!

    SvarSlett
  47. Åh *sukk* så vakker hun er, og et nydelig navn ♥ gratulerer!
    For en flott jobb du har gjort med teppet, det ble virkelig lekkert!
    Nyt denne fine tiden ♥ klem

    SvarSlett
  48. Nydelig teppe, nydelig bebis og herlig bilde!

    SvarSlett
  49. Gratulerer med vakre Thale! Og teppet var utrolig flott!

    SvarSlett
  50. Fantastiske! Både teppet og babyen! Gratulerer!

    SvarSlett
  51. Her var det mye fint å se på :) Gratulerer med ei lita ei, og ikke minst gratulerer med så fint navn - selv har jeg ei niese med navnet. Teppet var helt nydelig. Det er ikke ofte jeg får lyst til å strikke noe så ambisiøst som tepper (zzzz), men dette fikk jeg faktisk lyst til å strikke! Nyt tiden, jenta og årstiden :)

    SvarSlett
  52. Sukk så vakkert! :) Gratulere så mye med en liten prinsesse med et nydelig navn! :) Ikke verst at du fullførte teppet på 12 dager!! Flink :)

    Ha en fin dag og kos dere :)

    SvarSlett
  53. Gratulerer med ei flott prinsesse <3
    Nydelig teppe:)

    SvarSlett
  54. Gratulerer med ei vakker jente! Det teppet der var rett og slett nydelig og eg lurer på om eg må hive meg rundt og lage eit til knerten i magen som er venta om 2 veker. Om eg og kunne klart det på 12 dagar, so.. :)

    SvarSlett
  55. For er nydelig teppe ♥ Og baby!

    SvarSlett